Monday, December 24, 2012

Aku kembali selepas setahun menyepi.

Assalamualaikum. Dikala bulan mengambang, keesokkan hari pulak ade Quiz EPO. Lama betul aku tak menulis kt sini. Well, biasa la. malas menguasai diri utk meng'update'.tambah2 lagi makin bz dgn kelas, assignment and mcm2 hal dunia bak kata Mydin. Bukan ada viewer pun, ye tak..? haha.juz kidding. Tak terlewat lg utk aku mengucap salam konvocation utk semua rakan2 ku yg telah berjaya mendapatkan segulung diploma. Sekarang, aku masih menyambung study di penang lagi..??? AKU MASIH DISINI. bertambah lagi 3 tahun aku kt penang ni weiii..almost 3 tahun lebih la aku spend my life kt sini. I LOVE PENANG..!! dah jadi mcm rumah ke-2 after seremban. dah boleh cari calon 1 kat penang..?? hahahahaha. Juz kidding =p
Selama setahun aku tak update, bnyk yg dah berubah. Ade yg dah kahwin. Aku dah semakin meningkat besar. Ade kawan dtg & pergi. Org yg takde awek, dah ade awek.(Kepada Amirul, tahniah. Tahun depan, nasi minyak, oke..?) Yg kurus, dah menjadi tembam..?? Yg malas menjadi rajin. Hari ini, bersamaan 24/12/12 adalah genap setahun arwah mama aku pergi meninggalkan kami sekeluarga. Aku sgt2 merinduimu mama. bukan ape, dulu aku terlalu bergantung dgn arwah. Sungguh berat utk kehilangan seorang insan yg bernama ibu. Dalam masa setahun ini, setiap kali aq bgun tido, mesti aku ingin mmengucapkan perkataan 'mama'. Tp aku tak berdaya. mampu berdoa kpd Allah supaya mama di tempatkan di kalangan org yg beriman. Aku perlu kuat utk meneruskan hidup. Aku perlu kuat. Kadang2 hati ku pilu apabila org lain bleh call mak diorg, tiap2 minggu jumpa. betapa sedihnya. tak dpt nk ku gambarkan kesedihan yg ku rasakan ini. Aku pun dah tak tahu nk menulis ape lg. lagi pnjang aku tulis, makin byk airmata akan jatuh kerana sebak bila mengenangkan kehilangan seorg ibu & amat rindukan kasih sayang seorg ibu. Tiada org yg boleh mengganti tempat mama. Akhir kata, Sayangi parents korang selagi mereka ade di muka bumi ni. mintak maaf hari2. takut2 tak sempat nk mintak maaf bila mereka tiada. -24/12/12- -12.45am- -Pulau Pinang-

No comments:

Post a Comment